Skip to content

Hemslöjd eller hantverk?

29 oktober, 2010

Somliga snackar bara mätningar – andra förespråkar våghalsiga kreatörssprång. Vari ligger egentligen kompetensen inom reklam- och varumärkesarbete?

Seth Goldin levererar vanligen spännande insikter om det ena och det andra. Nyligen gav han en kompakt liten reflektion kring när och vad man ska mäta utifrån fenomenet ”omätbara medier”. Läs den här. Det är alls inget ställningstagande för eller emot mätningar som sådana, vilket känns oerhört sunt och befriande. Hans inlägg är snarare en bra utgångspunkt för att ge lite skjuts åt ens egna tankar kring de mjuka värden som bygger upp ens image och position. Är verkligen den där immateriella varumärkesposten i din balansräkning verkligen realistisk? Sofistikerade mätmetoder i all ära, men reklam- och varumärkesrelaterade yrken utgör fortfarande ett hantverk byggt på skarpa insikter kring hur människor beter sig och vad som driver dem.

Annonser

From → Allmänt

Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: