Skip to content

Bäst före

3 november, 2010

Ja, tydligen är det alltså så att medianåldern för USA:s tv-tittare nu ligger en bra bit över 50. Joseph Jaffe tycker förstås att detta är jättekul att peta runt i, men sätter verkligen huvudet på spiken när han avslutar sin reflektion med att konstatera att:

”…and right now, you know, whether there is life after the 30 s. spot or not, I think we need to be a little bit more realistic from an efficiency and an effectiveness standpoint in terms of where our money is going and in terms of what we’re getting back for that money. Because as long as we continue to court and chase the 24-49 year old, we might want to think about re-allocating and optimising based on where the fish were, to where the fish now are swimming…”

För nog stämmer det allt ganska bra att marknaden är en organism och som sådan tenderar att förändras och förflytta sig. Kanske är det just denna urgamla insikt som krävs för att fler företag aktivt ska börja se över, inte enbart var och hur högljutt, utan även hur effektivt man kommunicerar. För efter åratal av slentrianmässigt användande av gamla mätmetoder är risken stor att man plötsligt står där och känner sig frånsprungen. Insikter är färskvaror – de måste ständigt prövas mot verkligheten för att inte förlora sin validitet.

Annonser

From → Allmänt

Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: